Spis treści
- Co dla mnie robiła firma Efiko i dlaczego publikuję tak nietypową tematycznie, jak na mojego bloga recenzję?
- Jakie są 3 plusy i minusy współpracy z firmą?
- Podsumowanie.
Zrealizowałam razem z firmą Efiko kampanię marketingową o celach sprzedażowych. Obstawaliśmy wyniki i…
No więc tak… Jak przed każdą kampanią z agencją marketingową omawia się przewidywane wyniki. Zrobiliśmy tak też tym razem, ja powiedziałam swoje typy, Marcin Samodulski z Efiko swoje (50% większe od moich przewidywań i oczekiwań).
W skrócie mówiąc zadaniem była kampania sprzedażowa dotycząca ebooka oraz ogólny pakiet doradczy, który otrzymałam niczym receptę do realizacji wraz ze wsparciem w nadzorowaniu.
Zażartowałam, że jeśli dowiozą taki wynik sprzedaży ebooków, jak nakreślili w Excelu, to dodam najbardziej absurdalną recenzję na tym blogu, bo przecież to blog kulinarny, a Panowie nie są sprzętem AGD ani produktem spożywczym, żeby ich opisywać w takim miejscu. Mimo wszystko złapali mnie za słówko i chcą, by recenzja o ich firmie pojawiła się między sprzętem kuchennym i makaronem, bardzo proszę!
Jakie są 3 plusy i 3 minusy współpracy z firmą Efiko?
Zalety:
- Dowieźli wyniki, które zakładali. To przecież nie takie oczywiste, a tutaj zagrało, jak trzeba. Dowieźli więcej, niż obiecali.
- Doradztwo i odpowiedzialność. Czasami miałam wrażenie, że traktują mojego ebooka, jak własne dziecko. Bardzo duże zaangażowanie, mam nadzieję, że to nie się nie zmieni mimo wzrostu firmy.
- Kontakt. Dopracowane maile, z których zawsze wiadomo, o co chodzi, jaki jest następny krok, co kto robi, na jakim etapie jesteśmy, co mam zrobić, kiedy będzie następny kontakt itp. Dla mnie to bardzo istotne – bardzo nie lubię upominać się o informacje na temat projektów.
Wady:
- Za mało występują publicznie i zbyt mało wiedzy wypuszczają do internetu. Wiem, że niebawem to się zmieni i zaczniecie przekazywać swoją wiedzę, ale na ten moment dla mnie jest to Wasza wada. Czerpiecie od innych wiedzę i powinniście dawać to samo. Zwłaszcza że gdy kilka razy to zrobiliście, społeczność pokazała zainteresowanie. Bez wymówek, do pisania!
- Brak kompetencji języka niemieckiego in-house, co utrudnia nam współpracę nad projektem skierowanym na rynek niemiecki.
- Brak in-house kompetencji dystrybuowania produktów na Amazon. Polecili mi zaufanego partnera, ale nie ukrywam, że dla mnie to minus. Jako mały żuczek chciałabym, żebyście mogli zająć się wszystkim i odpowiadać za wszystko, natomiast obecnie tak nie jest. Szanuję specjalizację w kampaniach marketingowo sprzedażowych na e-commerce i na pewno ma to pozytywne skutki, natomiast chciałabym większy pakiet usług.
Podsumowanie współpracy z Efiko
Polecam www.efiko.online każdej firmie, która rozwija się na rynkach, w których natywnymi językami są polski lub angielski. Transparenty team z bardzo silną kulturą organizacyjną i rozumieniem danego biznesu. W zasadzie takiego zrozumienia i dopasowania pod moje potrzeby jeszcze nie spotkałam.