Sos czosnkowy to dodatek do wielu dań – pizza, sałatka, czy też kanapka. Najlepszy sos czosnkowy można uzyskać bardzo prosto i szybko w domu! Przepis jest kierowany głównie dla osób na diecie wegańskiej – bazą mojego sosu nie jest jogurt, ani majonez. Smak jest bardzo zbliżony do tradycyjnej wersji, a dzięki przepisowi, który znajdziesz poniżej masz pewność, że użyłeś sprawdzonych składników 🙂

Najważniejszym składnikiem (oprócz czosnku, rzecz jasna 🙂 ), który powoduje, że sos świetnie smakuje jest miso – czyli japońska pasta sojowa.
Jeśli zdecydujesz się na zakup pasty wiedz, że najlepsza będzie ta, która została wyprodukowana w Japonii przy użyciu tradycyjnych metod. Taka pasta miso nie zawiera konserwantów, barwników oraz wzmacniaczy smaku. Osobiście polecam skorzystać z oferty sklepu Wesoil 🙂
Pastę miso możesz wykorzystać też do zup i innych dań – jednak pamiętaj, że nie należy jej gotować.

Link do pasty miso – https://wesoil.pl/miso/466-pasta-miso-white-jasna-400g-japonia.html?search_query=miso&results=5


Składniki:

  • 115 ml oleju
  • 50 ml wody
  • 4 ząbki czosnku
  • 3 łyżeczki pasty miso 
  • 3 łyżeczki soku z cytryny
  • szczypta pieprzu cayenne lub chilli

Sposób przygotowania:

  1. Wszystkie składniki zblenduj za pomocą blendera kielichowego lub ręcznego. Użyj schłodzonego wcześniej oleju oraz zimnej wody.
  2. Gotowy sos przechowuj w lodówce i spożyj w ciągu tygodnia.

Via Gusto życzy smacznego 🙂

Jeśli chcesz wesprzeć moją pracę zapraszam Cię do subskrypcji kanału Via Gusto oraz do odwiedzenia blogowego Facebooka (wystarczy kliknąć w wybrane logo) 🙂

FacebookYouTube